اپلیکیشن اندروید ۲زبانه شو منتشر شد، دانلود اپلیکیشن

9 مزیت شگفت انگیز 2 زبانه بودن

نویسنده: دوزبانه شو 24 شهریور 1402

تاکنون تحقیقات زیادی بر روی دوزبانه بودن انجام شده که همشون نشون میدن دو زبانه بودن افراد مزایای خیلی زیادی داره. در این مقاله به 9 مزیت شگفت انگیز 2 زبانه بودن و فواید دانستن بیش از یک زبان خواهیم پرداخت.

 

9 مزیت شگفت انگیز دوزبانه بودن چیا هستن؟

1. تاثیر مثبت دوزبانه بودن بر روی مغز: تحقیقات نشون داده 2 زبانه بودن روی توانایی شناختی تاثیر مثبتی داره و کودک دو زبانه دامنه توجه بیشتری داره و بهتر میتونه چند کار رو همزمان با هم انجام بده. 

دلیل این موارد هم اینه که 2 زبانه ها مدام از یک زبان به زبان دیگر سوییچ میکنن. حتی برخی از تحقیقات نشون داده که حرف زدن با بیش از 2 زبان میتونه خطرات سکته رو هم کاهش بده. 

کودکانی که به 6 ماهگی رسیدن اگر در معرض زبان دوم قرار بگیرن بهتر میتونن با شرایط خودشون رو وفق بدن.

 

2. مزیت آموزشی دوزبانه بودن: تاثیر مثبت بر روی توانایی شناختی که بالا ذکر شد، میتونه به این معنی باشه که فرزند شما در مدرسه هم عملکرد بهتری خواهد داشت. 

مطالعات نشون دادن اونایی که بیشتر از یک زبان رو بلد هستن، تمرکز بالایی دارن. حتی کودکانی که در حال یادگیری زبان دوم هستن از کودکان تک زبانه عملکرد آموزشی بهتری دارن. 

تحقیق اخیر The Millennium Cohort Study (MCS) نشون داد، اگرچه بچه هایی که زبان دوم رو دارن یاد میگیرن در سن 3 و 4 سالگی شاید از بقیه بچه ها کمی عقب بمونن ولی در 7 سالگی به همسن های خود میرسن و حتی ازشون جلو میزنن. 

 

3. اهمیت زیاد زبان در محل کار: حرف زدن به زبان دیگر یعنی فرصت شغلی بیشتر. داشتن رزومه ای با چند زبان میتونه فرد رو در اول لیست استخدامی قرار بده.

 

4. سلامتی جسمی و روحی افراد دوزبانه: طبق مطالعات ثابت شده که افراد 2 زبانه دچار زوال عقل یا آلزایمر نمی شوند. از دیگر فواید چند زبانه بودن میشه به مواردی همچون جلوگیری از سکته در افراد، کاهش استرس و کاهش سایر امراض در دوران پیری اشاره کرد.

 

5. رشد ذهنی در افراد چند زبانه: با یادگیری زبان ، فرد یک شخصیت بدست خواهد آورد و در نتیجه دنیا رو به شکل دیگری خواهد دید. هر فرد در هر زبان دارای یک شخصیت خاص است. 

افراد چند زبانه به تغییرات واکنش مثبت نشون میدن و زود خودشون رو با تغییرات وفق میدن و نسبت به چیزها و تجربیات جدید روشن فکرتر هستند، چون دید چند وجهی نسبت به مسائل دارن.

9 مزیت شگفت انگیز 2 زبانه بودن

6. مزیت حرف زدن به زبان دیگر در سفر: درسته که میشه بدون دونستن زبان کشور مقصد به اونجا سفر کرد، ولی تصور کنین با دونستن زبان محلی یه کشور چه کارهایی میشه کرد. 

دیگه به کتاب ها یا اپلیکیشن های راهنما نیاز نیست و دونستن زبان و فرهنگ کشور میتونه لذت سفر رو دو چندان بکنه.

 

7. فرصت های اجتماعی جدید برای افراد دوزبانه: افراد 2 زبانه خیلی بهتر از دیگران میتونن دوست جدید پیدا کنن و با مردم ارتباط برقرار کنن و میتونن از فعالیت ها و سرگرمی های زیادی لذت ببرن. 

توانایی ارتباط برقرار کردن با افرادی با فرهنگ متفاوت یه مزیت اجتماعی ویژه داره که میتونه فرصت های زیادی رو بوجود بیاره.

 

8. دوزبانه ها کودکان دوزبانه دارن: چه چیزی بهتر از اینه که دانش دوزبانگی خودت رو بتونی به فرزند خودت منتقل کنی تا اونم بتونه دو زبانه باشه. 

دوزبانه ها میتونن از همون ابتدا به پرورش کودک 2 زبانه بپردازن و زندگی فرزند خودشون رو متحول کنن. حتی فرزندای اونا هم میتونن به فرزنداشون یاد بدن که در نتیجه زبان رو به نسل های دیگه هم منتقل کنن.

 

9. دو زبانه ها جزو اقلیت نیستن: پدیده دو زبانگی و چند زبانگی یک پدیده کمیابه و دونستن یه زبان دیگه میتونه شما رو جزو اکثریت بکنه. 

هم اکنون بیشتر از نصف افراد جهان بیشتر از یک زبان رو بلد هستن و طولی نمیکشه که این تعداد بیشتر هم میشه، پس سعی کنین فرزندانتون از این قافله عقب نمونن.

مزیت 2 زبانه بودن

چطور پرورش  کودک دوزبانه رو شروع کنم؟

در این مقاله سعی کردیم به چند مزیت مهم دوزبانه بودن اشاره کنیم. مزیت های دیگری هم برای 2 زبانه و چند زبانه بودن هست، که در مقالات آینده به اونها اشاره خواهیم کرد. 

پرورش کودک دوزبانه با مزیت هایی که اشاره کردیم میتونه کار سختی باشه، ولی نگران نباشین چونکه نتیجه کار، این سختی رو راحت تر خواهد کرد و همچنین روی کمک مشاورین ما هم حساب کنین. 

اگر در هر زمینه سوالی برای شما پیش اومد حتما به مشاورین ما اطلاع بدین تا راهنماییتون کنن. به عنوان والدینی که می خوان فرزند 2 زبانه پرورش بدن نذارین هیچ سوالی در ذهنتون بی جواب بمونه. فقط کافیه توی سایت ثبت نام کنین و از بخش پشتیبانی به مشاورین ما پیام بدین تا راهنماییتون کنن.

در 2 زبانه شو با هم و در کنار هم به سمت هدفمون که پرورش کودک 2 زبانه هست حرکت خواهیم کرد.