اپلیکیشن اندروید ۲زبانه شو منتشر شد، دانلود اپلیکیشن

پرورش کودک دوزبانه

نویسنده: دوزبانه شو 24 شهریور 1402

در گذشته یادگیری زبان انگلیسی امری اختیاری بود ولی امروزه به امری اجباری تبدیل شده است. یادگیری زبان انگلیسی با استفاده از روش های مناسب و مشاوره گرفتن دقیق ، بسیار ساده و سرگرم کننده است و متدها باید فاکتورهای متفاوتی مانند سن، زمان یادگیری، هوش یادگیری و بسیاری موارد دیگر رو در نظر بگیره تا بتونه مفید باشه. 

 

یادگیری زبان انگلیسی مسقیم یا غیرمستقیم

آموزش زبان انگلیسی رو میتونیم به 2 گروه مستقیم و غیرمستقیم تقسیم کنیم. گروه اول رو میشه افرادی رو در نظر گرفت که در کلاس درس مستقیما و بصورت آگاهانه زبان رو یاد میگیرن، که این روش معمولا برای گروه سنی بالای 7 سال مناسبه.

پرورش کودک دوزبانه

این روش رو هم میشه به 2 گروه خودخوان و آموزش در کلاس تقسیم کرد. در مقالات بعدی این موارد رو بیشتر بررسی خواهیم کرد.

بهترین روش آموزش گروه اول، در کلاس درس حضوری و یا مجازی است، که ما توی آموزشگاهمون از سال 92 مشغول تدریس زبان بصورت مستقیم هم بودیم و با انتخاب سیلابس های مناسب برای زبان آموزان به نتایج شگفت انگیزی دست پیدا کردیم. 

شما به عنوان والدینی که می خوایین به پرورش کودک دوزبانه بپردازین، بهتره سطح زبانتون رو هم بالا ببرین و اگر چنین قصدی دارین حتما بهمون اطلاع بدین، چون برای شما هم روش های مناسبی برای یادگیری زبان داریم. 

 

در گروه دوم که آموزش غیرمستقیم هست، به نکات مثبت خیلی زیادی میشه اشاره کرد که از جمله اونا میشه به یادگیری زبان با لهجه آمریکایی یا بریتیش و یادگیری لغات بروز و همچنین یادگیری با سرگرمی اشاره کرد. 

آموزش زبان انگلیسی بصورت غیرمستقیم برای خردسالان به ویژه تا سنین 10 سال مناسب است. در این روش کودکان ناآگاهانه و بصورت کاملا غیر مستقیم بدون اینکه بدونن، زبان رو یاد میگیرن. 

 

روش 2زبانه شو

ما چندین ساله که در 2 زبانه شو این روش رو داریم امتحان میکنیم و آزمون و خطاهای زیادی رو انجام دادیم تا تونستیم بلاخره نقاط ضعفش رو با استفاده از متدها و متریال های مناسب به صفر برسونیم و نقاط قوتش رو افزایش بدیم. 

اساس این روش بر پایه لیسنینگ (Listening) هست که با پخش ویدیو، کارتون و داستان های صوتی به زبان انگلیسی می پردازه.

ما همه قسمت های کارتون ها رو ریز به ریز بررسی کرده ایم و قسمت هایی که بار آموزشی کمتری داره رو یا کاهش دادیم و یا کلا حذف کردیم، تا در کمترین زمان و با بازدهی بالا امر پرورش کودک 2 زبانه تحقق پیدا کننه.

پرورش کودک 2 زبانه

تقویت استعداد و هوش

منظور از بار آموزشی فقط آموزش زبان نیست. درسته که هدف اصلی همه ما پرورش کودک دو زبانه است، اما میتونیم در کنار این آموزش زبان انگلیسی به کودکان، باعث رشد قدرت تفکر و تصمیم گیری کودک بشیم.

روش های مختلف حل مسائل رو هم غیر مستقیم یادشون بدیم، که در نهایت باعث رشد استعدادشون میشه تا بعدها بتونن موفق تر باشن. ما در انتخاب کارتون ها، همه این موارد رو هم در نظر میگیریم تا بتونیم با یه تیر چند تا نشون بزنیم.

پس اگر می خوایین فرزند دلبندتون زبان رو به روش های لذت بخش و سرگرم کننده یاد بگیره و استعداد هاش هم سریعا رشد کنه و با مسائل اطرافش آشنا بشه و اونا رو بهتر درک کنه، حتما روش های مارو دنبال کنین و مقالات پرورش کودک دوزبانه ما رو حتما مطالعه کنین. اگر جایی مشکل و یا سوالی داشتین حتما از مشاورین ما کمک بگیرین. همچنین اگه خودتون هم می خوایین در کنار فرزندتون یاد بگیرین تا بتونین گام به گام باهاش پیش برین، نگران نباشین چون روش هایی هم برای آموزش به بزرگ سالان داریم. پس یادتون باشه ما همه جوره در کنارتون هستیم و در این مسیر همراهیتون خواهیم کرد.